Social Items

Teh Bunga Misai Kucing

Penemuan ini telah ditemui oleh penyelidik Mardi Dr. Misai kucing ada tiga bahagian yang biasa dituai iaitu batang daun dan bunga.


440 Orthosiphon Photos Free Royalty Free Stock Photos From Dreamstime

Warna serbuk teh misai kucing adalah hitam gelap Sila lihat foto disebelahTeh ini akan dihantar kepada mesin pembungkusan untuk dijadikan produk teh Java OrganicAda juga produk yang menggabungkan pelbagai bahan asas lain seperti.

Teh bunga misai kucing. Hanya perlu masukkan 1 uncang Teh Campuran Misai Kucing ke dalam air panas biarkan sekejap dalam 1 2 minit sebelum diminum. Khasiat Misai Kucing Menyebabkan Kita Tertipu Dalam Mencari Produk Yang Terbaik. Ambik satu uncang Teh Misai Kucing dan tuang sahaja air panas.

. Misai Kucing Orthosiphon stamineus Benth sinonim Orthosiphon aristatus Blume merupakan sejenis herba yang kini semakin popular ditanam di Malaysia kerapa ia adalah salah satu herba yang digalakkan penanamannya. Menguruskan glucose dalam darah dan hipertensi.

Menariknya mengenai Misai Kucing ini adalah ia dapat menjaga sel dari tindak balas radikal. 1 uncang Teh Misai Kucing dan rendam lagi uncang yang sama sampai hilang rasa dan warna teh. Daun Misai Kucing tersusun dalam pasangan yang bertentangan.

Tangkai daun pendek berukuran 03 cm panjang dan berwarna ungu-kemerahan. Number of View 11761. Tangkai daun pendek berukuran 03 cm panjang dan berwarna ungu-kemerahan.

Ambil beberapa bunga herba misai kucing. Daun Misai Kucing berwarna hijau berbentuk tirus di hujung dan tepi daun berjereja. Khasiat Misai kucing mempunyai rahsia tersendiri disebalik bunga daun akarnya.

Uncang teh juga boleh diguna pakai untuk 2 ke 3 kali rendaman atau sehingga tiada rasa dan warna. Biar teh selama 1 2 minit sebelum minum. So sejak dari hari tu aku akan rendam 1 uncang Teh Misai Kucing dan rendam lagi uncang yang sama sampai hilang rasa dan warna teh.

Antara Khasiat Misai Kucing Yang Lain. Ini kerana khaisat misai kucing terletak pada bahagian daunnya. Batangnya lazimnya akan berbentuk segi empat serta berbulu pendek atau gondol.

Bezanya disini bunga Misai kucing Catnip adalah pokok herba yang berbeza pada warna bau khasiatnya. Misai kucing ini lebih baik diamalkan setiap hari untuk keputusan yang lebih baik. Ambil 15 sd 20 gr daun kumis kucing yang masih segar dan 1 gelas air bersih.

Daun Misai Kucing berwarna hijau berbentuk tirus di hujung dan tepi daun berjereja. Kalau ada kawan-kawan yang tanam boleh minta sikit keratan. Misai kucing melakukannya dengan memotong rantai bekalan nutrisi kulat.

Teh misai kucing dengan misai kucing jauh beza tu walaupun nama sama. Anda hanya perlukan keratan dahan matang pokok ini. Produk teh misai kucing ini akan dikumpul dan disimpan didalam setor yang agak komplicated agar kualiti daun teh ini berkekalan dan terjamis.

Batang pokok Misai Kucing berbentuk empat segi berwarna kemerahan tumbuh tegak dan bercabang-cabang. Setelah dicuci bersih rebus daun kumis kucing tersebut dengan segelas air tadi. Kang ada pulak yang gunting misai kucing pastu rebus dan minum.

Kalau nak tanam pokok misai kucing cukup mudah. Herba ini cepat tumbuh dengan ketinggiannya boleh mencapai sehingga 15 meter. Rasanya pasti ramai yang sudah ketahui kebaikan misai kucing kerana di negara Malaysia sangat popular dengan jualan TEH MISAI KUCING.

Ahakss btw byk juga khasiat teh misai kucing ni kan Ayu rafikah. Selain tumbuh secara liar Misai Kucing juga ditanam di kawasan rumah sebagai tanaman hiasan kerana bunganya yang menarik. Misai kucing terdiri daripada sebatian yang membantu menghalang pertumbuhan parasit yang hidup di dalam badan.

Adapun ramuan tradisional yang mampu mengatasi penyakit ini adalah dengan menggunakan daun kumis kucing caranya. Tetapi selepas minum air rebusan misai kucing sakit agak berkurangan dan terkawal disamping air kencing berwarna jernih putih. Ia diminum bagi merawat penyakit buah pinggang pundi kencing dan sistem peredaran darah.

Atau beli je kat nursery 1 polibag biakkan jadi banyak-banyak kat kawasan rumah anda. Oleh itu kumis kucing boleh digunakan di kawasan di mana jangkitan kulat telah dijangkiti. Tetapi awas hanya daun sahaja yang sesuai digunakan untuk pemakanan.

Jika anda kerap minum teh Misai Kucing maka anda pun dapat kelihatan muda. CARA2 PENGGUNAAN MISAI KUCING. Jangan lupa SHARE artikel ini.

Cara Pengambilan Teh Misai Kucing. Minum selama 3 kali sehari masing-masing sebanyak 1 gelas. Batang pokok Misai Kucing berbentuk empat segi berwarna kemerahan tumbuh tegak dan bercabang-cabang.

Aku dengan dd akan sama-sama minum setiap kali selepas makan. Pokok herba ini ditemui di seluruh negara Asia Tenggara dan Australia tropika. Khasiat Teh Misai Kucing.

Mempunyai bunga yang sangat cantik berwarna putih ungu dan lebih kurang sama dengan pokok herba Catnip. Kita sering jumpa penjual menjual daun misai kucing dikeringkan dan dijual di pasaran. Teh Misai Kucing ni juga dapat membantu kita Memperbaiki sistem pundi kencing.

Antara kebaikan Teh Campuran Misai Kucing Apotec ni adalah melawas pembuangan air kencing mengawal glukosa dalam darah dan hipertensi mencegah batu ginjal menyahkan asid urik serta mengelak gout. Amalkan setiap hari pagi malam. Mengurangkan inflamasi dan gout.

Cara Menanam Pokok Herba Misai Kucing. Untuk mengurangkan penyakit kencing manisjemur segenggam dun misai kucing. Anda juga dinasihatkan untuk menjaga pemakanan seperti gula dan sebagainya ketika pengambilan Teh Misai Kucing untuk memastikan keberkesanan khasiatnya.

Membaiki tahap stamina dan tenaga. Misai kucing ini lebih baik diamalkan setiap hari untuk keputusan yang lebih baik. Rendam dengan secawan air panas.

Suri Roowi berkenaan kandungan dan khasiat bunga misai kucing dalam merawat penyakit diabetes atau kencing manis. Digunting kecil2 atau dikoyak2kan. Bunga Misai Kucing Bersama Madu Kelulut Untuk Merawat Diabetes.

Tutup dan biarkan suam. Banyak khasiat yang terdapat pada pokok misai kucing ini. Misai Kucing banyak terdapat di kawasan lapang seperti di tepi jalan dan kawasan tanah terbiar samada kawasan tanah rendah atau tinggi.

Menghalang dari terjadinya batu karang. Update 22122017 - Bagaiman a nak sihat jika sistem penapis badan kita dah tak berfungsi dengan baik sedangkan semua kotoran dan racuntoksik yang masuk ke dalam badan melalui pemakanan dan minuman kita WAJIB ditapis dahulu sebelum dapat. Teh herba Misai Kucing adalah daun segar atau daun kering Misai Kucing yang direndam ke dalam air mendidih atau direbus.

Boleh buat berniaga teh misai kucing. Kini saya terus mengamalkan meminum samada teh misai kucing yang sedia ada dipasaran atau air daun misai kucing segar yang ditanam sendiri di halaman rumah. Alhamdulillah rasanya aku dah terhindar dari kena sakit kencing kotor sejak aku jadikan Teh Misai Kucing sebagai minuman harian selepas makan makanan berat atau selepas aku ambik.


Misai Kucing Herbal Tea Shopee Malaysia


Petua Orang Kampung Khasiat Daun Misai Kucing 1 Antioksidan Menariknya Mengenai Misai Kucing Ini Adalah Ia Dapat Menjaga Sel Dari Tindak Balas Radikal Jika Anda Kerap Minum Teh Daun


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar